برآوردهای مدیران حوزه حمل و نقل شهرداری تهران حکایت از آن دارد که شیوع سویه جدید کرونا نه در کاهش ساعات طرح ترافیک و لغو آن تاثیر دارد و نه باعث کاهش مسافران مترو خواهد شد. به گزارش بلدیه نیوز؛ سرعت شیوع سویه جدید کرونا آنقدر در شهر تهران شدت گرفته است که به گگفته […]
برآوردهای مدیران حوزه حمل و نقل شهرداری تهران حکایت از آن دارد که شیوع سویه جدید کرونا نه در کاهش ساعات طرح ترافیک و لغو آن تاثیر دارد و نه باعث کاهش مسافران مترو خواهد شد.
به گزارش بلدیه نیوز؛ سرعت شیوع سویه جدید کرونا آنقدر در شهر تهران شدت گرفته است که به گگفته ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران نیمی از جان باختگان این بیماری شهروندان تهرانی هستند.
بنا بر گزارش های ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، تعداد شهرهای قرمز کشور از ۱۲۰ شهر به ۲۴۷ شهرستان رسیده است؛ضمن اینکه هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد؛ ۱۱۲ شهر در وضعیت نارنجی و ۸۹ شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند این در حالی است که تاکنون ۶۱ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۴۷ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰ نفر دُز دوم و ۲۰ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۲۴۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردهاند و مجموع واکسنهای تزریق شده در کشور به ۱۳۷ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۵۳۴ دُز رسید.
آمارها حکایت از ان دارد که در شبانه روز گذشته ۲۴۸ هزار و ۳۲۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۸۵۵ نفر رسیده و مهمتر از همه اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند تا تعداد جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۴۳۷ نفر برسد.
در این شرایط چهارمین جلسه ستاد کرونا در شهرداری تهران با هدف پیگیری مصوبات جلسات گذشته در خصوص حمل و نقل عمومی و نیز تصمیمگیری در خصوص نحوه حضور ناظران مدیریت بحران در مترو برگزار شد.
این جلسه با هدف پیگیری مصوبات جلسات گذشته در خصوص حمل و نقل عمومی و نیز تصمیمگیری در خصوص نحوه حضور ناظران مدیریت بحران در مترو برگزار شد و قرار شد از ورود واکسن گریزان در مترو جلوگیری شود.
بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مسافران واکسنگریز و یا کسانی که مبتلا به کرونا هستند کد ملی و نامشان از طریق سامانه «ایران من» برای شرکت بهره برداری مترو ارسال خواهد شد به عبارتی با اتصال این سامانه به سامانه فروش بلیت مترو این افراد امکان تردد در مترو را نخواهند داشت.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در این باره عنوان کرد: کسانی که مترو سوارند جنس سفر آنها با کسانی که از خودروی شخصی استفاده می کنند متفاوت است و تنها بخش اندکی از ان افراد همپوشانی دارند.
مهدی شایسته اصل، افزود: بر اساس بررسی های انجام شده در دو سال اخیر کاهش طرح ترافیک تاثیر چندان و مستقیمی در مقابله با کرونا نداشته است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران بیان کرد: نباید صورت مساله که همان حمل و نقل عمومی است را پاک کرد به نظرم باید هر چه بیشتر اهتمام داشت تا این ناوگان توسعه یابد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هر چه بیشتر قابل اجرا باشد.
عضو شورای شهر تهران نیز اعلام کرده است: اخیرا جلسه ای در این زمینه برگزار نشده وان شالله طی روزها و هفته های آتی شاهد کاهش آمار کرونا در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران باشیم ولی اگر شرایط بدتر شود و آمار افزایش یابد ناچار باید تصمیمات جدید اتخاذ کرد.
به گفته علی اصغر قائمی، تصمیم درباره کاهش ساعات اجرای طرح ترافیک باید در شورای عالی ترافیک نهایی شود. شهرداری تهران نماینده ای در این شورا دارد و در صورت جمع بندی درباره کاهش ساعت طرح ترافیک در شورای شهر این موضوع از طریق کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منتقل خواهد شد و دوستان موضوع را در شورای عالی ترافیک مطرح می کنند.
او تاکید کرد: اگر شرایط تهران و آمار مبتلایان کاهش نیابد قطعا باید بین بد و بدتر یکی از انتخاب کرد و آن هم کاهش ساعات طرح ترافیک است هرچند می دانیم کاهش ساعت طرح، افزایش ترافیک در سطح شهر به ویژه مناطق مرکزی را به همراه خواهد داشت.
پایان پیام/