امیر سرلشکر حاتمی: قدرت دفاعی ما از بین نمی‌رود/ دست‌مان روی ماشه است

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: دشمنان کاملاً در رصد ما هستند و دست مان هم بر روی ماشه است؛ اگر اشتباه کنند بدون تردید امنیت خودشان، امنیت سربازان شان، امنیت منطقه و امنیت رژیم جنایتکار صهیونیستی را حتماً با مخاطره مواجه خواهند کرد.

به گزارش بلدیه نیوز،امیر سرلشکر حاتمی فرمانده‌ کل ارتش، در هجدهمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) «جوان سرباز نیرو‌های مسلح»گفت: علم و فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران قابل از بین بردن نیست ولو اینکه دانشمندانی و فرزندانی از این ملت شهید شوند؛ تا جوان ایرانی تا دانشمند ایرانی تا دانشگاه‌های ایرانی تا مراکز علمی و دانش بنیان‌های ایرانی هست، علم است فناوری هست.

وی افزود: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران به خاطر تحریم‌های ۵۰ ساله، یک قدرت بومی است و قابل از بین رفتن نیست.

 فرمانده‌کل ارتش، اظهار کرد: به لطف الهی و بدون تردید امروز چه قدرت موشکی ما چه قدرت پدافندی ما چه سایر ابعاد قدرت دفاعی ما نسبت به قبل از جنگ تحمیلی ۱۲ روزه در موقعیت برتر و بالاتری قرار دارد و بدون تردید دارای کیفیت بهتری است، چرا که ما یک شناختی را در جنگ پیدا کردیم که این شناخت منحصر‌به‌فرد است.

وی افزود: حتی کشور روسیه که امروز بیش از سه سال است با مجموعه کشور‌های ناتو درگیر هست تجربه ۱۲ روزه ما را ندارد.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: ما با همه علم و فناوری و جنگ ترکیبی دشمن درگیر شدیم لمس کردیم ضعف‌ها و قوت‌های او را شناختیم ضعف‌ها و قوت‌های خودمان هم شناختیم و امروز طور دیگری آماده شدیم.

وی درادامه گفت: قدرت دفاعی ما قابل از بین بردن نیست.

امیر سرلشکر حاتمی تصریح کرد: تصور کردید محاسبه غلط کردید فکر کردید به واسطه اطلاعات غلطی که چهار تا ضد انقلاب خارج نشین مزدور به شما داده بودند اگر بمباران کنید ممکن است مردمی که گرفتاری دارند که بخش بزرگی از گرفتاری را هم شما برای آنها درست کردید و هر روز بیشتر تلاش می‌کنید درست بکنید، گول شما را می‌خورند، اما دیدید که تودهنی محکمی خوردید.

وی ادامه داد: مردم از کشور، از تمامیت ارضی ایران عزیز، از استقلال کشور و از نظام جمهوری اسلامی که خود مهم‌ترین پاسدار تمامیت ارضی کشور است، با تمام قوا دفاع کردند و با التماس درخواست آتش بس کردید، اما ما می‌دانیم خباثت و دشمنی شما ادامه دارد.

فرمانده کل ارتش گفت: دشمنان بر عکس جنگ ۱۲ روزه در اتفاقات اخیر می‌خواستند ناامنی داخلی درست کنند بعد کشور را بمباران کنند ولی ملت ایران بلافاصله نقشه دشمنان را فهمیدند و روز ۲۲ دی ماه باز هم پاسخ دندان شکنی به دشمنان داد.

امیر سرلشکر حاتمی اظهار کرد: دشمن باید مأیوس بشود از اینکه می‌تواند علیه این کشور کار بکند و این مأیوس شدن زمانی است که ما قدرتی را به دست بیاوریم که بداند اگر تعدی کند مورد آسیب جدی قرار می‌گیرد؛ لازمه این اتحاد، انسجام، همدلی و همکاری همه ماست.

وی افزود: ما می‌دانیم باید کشورمان را بسازیم ما می‌دانیم کشورمان مشکلات قابل توجهی دارد؛ مثل همه ملت‌ها باید مسائل و مشکلات معیشتی را حل بکنیم.

فرمانده کل ارتش گفت: باید از مسائل و مشکلات عبور بکنیم، اما حساب این موضوعات از حساب دشمن بدون تردید جداست و این حضور شما به دشمن این پیام را می‌دهد که ما آماده دفاع از کشورمان هستیم.

فرمانده‌کل ارتش، گفت: امروز ما درگیر یک جنگ شناختی در وهله اول به عنوان یک بخش بزرگی از جنگ ترکیبی دشمن هستیم.

وی ادامه داد: آنها با استفاده از فضای مجازی و رسانه به دنبال ایجاد شکاف در بین صفوف ملت هستند.

امیر سرلشکر حاتمی گفت: با دروغ بزرگ فرمان کشته سازی و حمله به ملت را صادر کردند؛ جان‌های عزیز جوانان ما نوجوانان ما زنان و دختران و پسران و مردان ما را گرفتند و آنها را به مسلخ بردند و امروز با وقاحت تمام در فضای مجازی به دنبال زدن این اتهام به جمهوری اسلامی هستند؛ این یک دروغ بزرگ است، این بخشی از جنگ شناختی و ترکیبی و رسانه‌ای است که دشمن علیه ملت ایران به راه انداخته است.

فرمانده‌کل ارتش  گفت: برای تجزیه کشور باید اول به نظام جمهوری اسلامی آسیب بزنند و برای آسیب زدن به استقلال کشور باید اول به نظام جمهوری اسلامی را آسیب بزنند، اما کور خواندند ما به حمدالله امروز در آمادگی بالای دفاعی و نظامی هستیم و حرکات دشمنان را در منطقه زیر نظر داریم و به شدت مورد رصد قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: دشمنان کاملاً در رصد ما هستند و، چون از نیت خبیث آنها مطلع هستیم دست مان هم بر روی ماشه است؛ اگر اشتباه کنند بدون تردید امنیت خودشان، امنیت سربازان شان، امنیت منطقه و امنیت رژیم جنایتکار صهیونیستی را حتماً با مخاطره مواجه خواهند کرد.

فرمانده کل ارتش، اظهار کرد: با یک سوال ساده می‌شود نیت دشمن را فهمید؛ می‌گویند ما به دنبال تجزیه کشور شما نیستیم، اما دروغ می‌گویند اگر شما به دنبال تجزیه کشور ما نیستید چرا همه پیاده‌نظام شما تجزیه طلبند؟

امیر سرلشکر حاتمی افزود: چرا که کسانی را که تجهیز می‌کنید پول می‌دهید آموزش می‌دهید و مورد حمایت قرار می‌دهید در اطراف مرز‌های ما همه تجزیه طلب و ضد انقلاب هستند.

وی ادامه داد: گروه‌های ضد انقلاب در جنوب شرق کشور و در شمال غرب کشور ما عموماً آگاهانه و با صدای بلند می‌گویند ما به دنبال خودمختاری و تجزیه تجزیه کشور هستیم؛ اگر شما به دنبال تجزیه ایران نیستید چرا همه پیاده نظام تان تجزیه طلب هستند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: نیت نهایی دشمن تجزیه ایران عزیز ماست؛ آنها می‌دانند نظام جمهوری اسلامی مهمترین حافظ تمامیت ارضی کشور است؛ این بغضی که نسبت به جمهوری اسلامی دارند به خاطر این است که می‌دانند نظام جمهوری اسلامی مهم‌ترین مانع تجزیه این کشور است.

فرمانده کل ارتش در ادامه گفت: خوشبختانه همسایگان عزیز ما و تک تک کشور‌های منطقه اعلام کردند که اجازه سوءاستفاده از سرزمین و فضای کشورشان را نخواهند داد.

وی افزود: این هوشمندی همسایگان عزیز ما جای قدردانی دارد، آنها می‌دانند که اگر آمریکایی‌ها فریب نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونی را بخورند و امنیت سربازان خودشان را به خطر بندازند و علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی انجام بدهند، منطقه و همه کشور‌های منطقه با ناامنی مواجه خواهند شد.

امیر سرلشکر حاتمی اظهار کرد: ما بدون تردید صلح‌طلب‌ترین نظام حاکم در منطقه هستیم.

وی افزود: نگاه به تاریخ و نگاه به گذشته نشان می‌دهد ما به هیچ کشوری تعدی نکردیم.

امیر سرلشکر حاتمی تصریح کرد: از آن سوی دنیا بلند شدند آمدند منطقه ما و تهدید می‌کنند و تصور می‌کنند که می‌شود ملت عزیز سربلند و بزرگی مثل ملت ایران را تهدید کرد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: باز هم اشتباه می‌کنید امنیت خودتان را بیخودی فدای امنیت رژیم جنایتکار صهیونی می‌کنید؛ این اشتباه را نباید تکرار بکنید.

وی افزود: این ملت ملت عزیزیست ملت بزرگیست سربازان فداکاری دارد فرماندهان جنگ بلدی دارد و پاسخ شما را خواهند داد. اگر می‌خواهید که باید بخواهید مسئله‌ای را حل بکنید باید با ملت بزرگ و سربلند ایران با احترام برخورد بکنید؛ این خواست سربازان و فرماندهان و ملت عزیز ایران هست.

امیر سرلشکر حاتمی اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند با این فضای مغشوش و فضای فتنه‌ای که حاکم می‌کند جوری عمل بکند که ما نتوانیم برای کار در داخل کشور تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: ما سربازان دشمن را رصد می‌کنیم؛ شما مردم باید زندگی بکنید هر جا هم لازم بود پشتیبانی بکنید مثل همیشه دست به سمت فقط شما ملت بزرگ ایران دراز می‌کنیم و از شما استمداد می‌طلبیم آن موقع حتما شما هم مثل گذشته سربازان خودتان را حمایت خواهید کرد. تا آن موقع بایستی زندگی بکنید بایستی اجازه ندهیم که دشمن با ایجاد فضای غبارآلود و ایجاد فضای تردید موجب به هم خوردن نظم زندگی در داخل کشور شود.

فرمانده کل ارتش در خصوص اهداف شمن گفت: دشمنان می‌خواهند در این جنگ ترکیبی از یک طرف تحریم بکنند و اجازه برنامه‌ریزی و حرکت در داخل ندهند و از طرف دیگر فشار‌های مختلفی را وارد بکنند و باز هم امیدشان به این هست که با افزایش گرانی و مشکلات داخلی فضایی ایجاد بکنند که بتوانند مداخله بکنند، اما کور خواندند.

نظرات بسته شده است.