بررسی ظرفیت‌های عمرانی، ترافیکی و شهرسازی منطقه ۲۲ از بلندای آسمان تهران/ پرواز در حریم هوایی ۲۲

شهردار منطقه ۲۲ به منظور بررسی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های عمرانی، ترافیکی و شهرسازی قطب گردشگری شهر تهران از محدوده شمالغربی شهر بازدید هوایی کرد.

به گزارش بلدیه نیوز ،به نقل از روابط عمومی شهردار منطقه ۲۲ مسعود نصرتی در این باره گفت: منطقه ۲۲ تهران یکی از مناطق ۲۲ گانه تهران است که مانند دیگر مناطق تهران ویژگی‌های خاص خود را دارد. با توجه به گستردگی جغرافیایی این منطقه و پراکندگی جمعیتی آن اشراف کامل به مسایل حمل و نقل و ترافیکی، شهرسازی و سایر موضوعات، کار دشواری بنظر می رسد.

وی افزود: در حوزه حمل و نقلی این منطقه به دلیل برخورداری از چندین شبکه بزرگراهی مهم شهر تهران از جمله آزادگان، شهیدهمت، حکیم، فهمیده، همدانی و اتصال به اتوبان تهران کرج  و همچنین آزادراه تهران شمال به عنوان مهمترین محور خروجی به استان‌های شمالی کشور، همه روزه شاهد عبور و مرور حجم قابل توجهی از مسافرین از این محورها به سایر استان‌ها هستیم.  در این میان تامین دسترسی‌ها در شبکه معابر محلی، کاهش تردد در شبکه معابر شریانی شهر و روان‌سازی جریان ترافیک نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نصرتی بیان کرد: در حوزه شهرسازی و عمرانی نیز باید به این نکته اشاره کرد که منطقه ۲۲ به لحاظ دارا بودن امکانات بالقوه و بالفعل زیست محیطی طی ۳۰ سال گذشته تحت پوشش فعالیت‌های عمرانی ویژه‌ای از جهت طرح ریزی و اجرا نیز بوده است.

وی یادآور شد: در بحث حریم نیز با توجه به گستردگی ۱۸۷ کیلومتری و ۹ برابری حریم نسبت به محدوده منطقه و همچنین صعب العبور بودن برخی مسیرها، مدیریت شهری این منطقه همواره با چالش ساخت و سازها و تصرفات غیرقانونی در حریم مواجه بوده است. در این راستا بازدید هوایی از پهنه منطقه بصورت بالگرد و با هدف بررسی ظرفیت‌های عمرانی، ترافیکی و … صورت گرفت.

انتهای پیام//

نظرات بسته شده است.