به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «اصغر نوراله زاده» در وبینار تخصصی «هر روستا یک محصول» گفت: با حمایت از افراد برای فعالیت در زمینه مزیتهای اقتصادی هر منطقه از جمله تولید گل و گیاه یا فعالیت در زمینه تولید پوشاک و … انگیزه جوانان صاحب ایده و توسعه اشتغال در سطح خانوارها و روستاها افزایش یافته است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره موفقیتهای روستاهای تحت پوشش صندوق کارآفرینی در طرح هر روستا یک محصول، افزود: روستای ورزان در استان مازندران در تولید پوشاک به جایی رسیده است که محصولات تولیدی با مشابه خارجی آن تفاوتی ندارند.
امسال از ۱۷ تا ۲۳ آبانماه به عنوان «هفته جهانی کارآفرینی» نامگذاری شده است که برای گرامیداشت این هفته و تقویت زیستبوم کارآفرینی کشورها از طریق بالا بردن گرایشهای کارآفرینانه در بین آحاد جامعه بهویژه در بین جوانان، وبینارهای مختلفی با حضور مدیران و صاحبنظران این عرصه با عنوان های «کارآفرینی، تولید و اشتغال پایدار»، «کارآفرینی، مانع زدایی و مبارزه با فساد»، «کارآفرینی و فناوریهای نوین»، «کارآفرینی و زنان»، «کارآفرینی اجتماعی»، «نهادها، بنیادها و شبکهسازی کارآفرینی» و «کارآفرینی، آموزش و مشاوره» در حال برگزاری است.