سه نوبته شدن شهرسازی شهرداری برای صدور پروانه ساخت و ساز

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورا از سه نوبته شدن ساعات کاری کارکنان شهرداری در بخش خدمات شهرسازی خبر داد و گفت: به زودی این خدمت در قالب میز الکترونیک شهرداری ارائه خواهد شد تا شهروندان نیاز به درخواست حضوری نداشته باشند.

به گزارش بلدیه نیوز ،لطف الله فروزنده با بیان این مطلب افزود: در شهرداری یک نوبت کاری تا ساعت ۱۷ بعداز ظهر و نوبت دوم تا پایان شب برای اموری مانند نظافت شهر، جمع‌آوری پسماند، نگهبانی پارک‌ها، حمل و نقل شبانه، حفظ و نگهداشت سیستم‌ها داریم که کارگران و کارمندانی در این ساعات مشغول به کارند و زحماتشان قابل تقدیر است اما برای اینکه بتوانیم خدمات شهرسازی در حوزه صدور پروانه ساخت و ساز را در شهر سرعت ببخشیم، نوبت کاری سومی را هم تعریف کرده‌ایم.

او توضیح داد: برای این نوبت ابتدا برای نیروهایی که به صورت داوطلبانه متقاضی همکاری هستند، ساعت شناور قائل خواهیم شد که آنها می‌توانند عصرها با مدیریت شهردار منطقه تا ساعت ۸ شب برای خدمت رسانی به مردم حضور داشته باشند. البته برخی کارکنان که ساعت کاری‌شان تا ساعت ۱۷ است هم می‌توانند به صورت داوطلبانه تا ساعت ۲۰ در محل کار حاضر باشند و اضافه کار دریافت کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران اظهار داشت: در تلاشیم با شروع این طرح، بتوانیم ظرف مدت سه ماه خدمات‌رسانی را الکترونیک کنیم تا شهروندان دیگر نیاز به مراجعه حضوری برای دریافت خدمات نداشته باشند و با ارائه مدارک درخواست‌هایشان را در سیستم ثبت کنند و کارکنان هم در خانه خدمات لازم را ارائه دهند.

فرزونده اظهار داشت: به طور حتم تا پیش از الکترونیک شدن امور، برای کارکنان داوطلب طرح، امتیازات تشویقی در نظر گرفته خواهد شد. نکته مهم در مورد فعالیت نوبت سوم این است که برای پیشبرد امور با بانک‌ها و شعبات مالیات هماهنگی لازم صورت گرفته است. برای موفق شدن طرح، مدام با تیم‌های کارشناسی و گروه‌های نظارت میدانی اشکالات در حال رصد خواهد بود.

نظرات بسته شده است.