به گفته رئیس شورای شهر تهران؛ صحبت هایی شده تا وام تعمیر اتوبوسهای بخش خصوصی افزایش یابد، در همین راستا قرار است رقم این وام به ۴۰۰ میلیون تومان برسد. به گزارش بلدیه نیوز؛ مهدی چمران درباره پرداخت بدهیهای دولت به شهرداری با بیان این مطلب افزود: موضوع بدهیهای شهرداری از دولت همواره در جلسات […]
به گفته رئیس شورای شهر تهران؛ صحبت هایی شده تا وام تعمیر اتوبوسهای بخش خصوصی افزایش یابد، در همین راستا قرار است رقم این وام به ۴۰۰ میلیون تومان برسد.
به گزارش بلدیه نیوز؛ مهدی چمران درباره پرداخت بدهیهای دولت به شهرداری با بیان این مطلب افزود: موضوع بدهیهای شهرداری از دولت همواره در جلسات هیات دولت مطرح میشود و امیدواریم که به نتیجه برسد.
او با بیان اینکه مشکل افزایش واگنهای مترو و توسعه آن به سرعت حل نمیشود، ادامه داد: اما موضوع توسعه اتوبوس رانی قابلیت حل شدن ظرف چند ماه را دارد. در همین راستا نیز حدود ۲ هزار دستگاه نیاز به تعمیر دارد اما این اتوبوسها برای بخش خصوصی است و این بخش نیز اعلام کرده که وامهای تعلق گرفته به آنها برای تعمیرات، کم است و توانایی تعمیر این ناوگان را ندارد.
رئیس شورای شهر از افزایش وام تعمیر اتوبوسهای این بخش خبر داد و بیان کرد: صحبتهایی شده تا وام این بخش افزایش یابد در همین راستا نیز قرار است رقم این وامها به ۴۰۰ میلیون تومان برسد.
چمران بر اضافه شدن ۱۶۵ اتوبوس دیگر به ناوگان حمل و نقل تهران تا پایان سال اشاره کرد و یادآور شد: به علاوه حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ اتوبوس نیز در دست خرید و ساخت است. متأسفانه در سالهای گذشته به جای افزایش اتوبوسها شاهد کاهش آنها بودیم و در حال حاضر تنها ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس داریم.
او با اشاره بر تبعات کاهش اتوبوسها در سالهای اخیرتاکید کرد: نتیجه کاهش تعداد اتوبوسها و تقلیل ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی، امروز در حال نشان دادن خود در معضل ترافیک نا به سامان پایتخت است.
به اعتقاد رئیس شورای شهر تهران؛ تحرکات برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در حال انجام است اما اجرایی و عملیاتی شدن آنها در سطح شهر زمان بر است.
او با تاکید بر اینکه نتیجه مذاکره با دولت برای تسویه مطالبات شهرداری باید در قالب پرداخت یک مبلغ پیش پرداخت نقد برای خرید تجهیزات توسعه مترو باشد، گفت: در حال حاضر علاوه بر چین، روسیه نیز برای مشارکت در این زمینه اعلام آمادگی کرده است. ما در این زمینه در حال تلاش هستیم اما حتی در صورت انعقاد قرارداد با هر کشوری، دو سال بعد واگنها به دست ما خواهد رسید. چراکه ساخت واگنها زمان بر است و پس از آمدن واگن، باید در شرکتهای واگن سازی داخلی تکمیل و وارد چرخه شود.
پایان پیام/