معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: حدود ۹۰ تقاطع بزرگراهی تهران هنوز کامل نیست و لوپ رمپ و پل ندارد و با تکمیل این پروژه های عبور و مرور و آلودگی و مصرف سوخت کنترل میشود. به گزارش بلدیه نیوز؛ عباس شعبانی در مراسم بهره برداری از تقاطع غیر هم سطح سه راه باقر شهر […]
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: حدود ۹۰ تقاطع بزرگراهی تهران هنوز کامل نیست و لوپ رمپ و پل ندارد و با تکمیل این پروژه های عبور و مرور و آلودگی و مصرف سوخت کنترل میشود.
به گزارش بلدیه نیوز؛ عباس شعبانی در مراسم بهره برداری از تقاطع غیر هم سطح سه راه باقر شهر و پل های اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار با بیان این مطلب افزود: تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر، با ۹۰ درصد پیشرفت باقیمانده بود و طی ۲ ماه گذشته به سرانجام رسید.
او با اشاره به اینکه بخش های آماده بهره برداری در فاز نهایی تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر ادامه داد: این بخش ها شامل بخش تندروی شمال به جنوب جاده تهران- قم، تندروی جنوب به شمال جاده قم – تهران، کندروی جنوب به شمال جاده قم – تهران، زیرگذر شرق به غرب جاده قمصر به بزرگراه علامه عسگری و غرب به شرق بزرگراه علامه عسگری به جاده قمصر، دوربرگردان های شمال به شمال و جنوب به جنوب جاده قدیم قم، راستگرد جاده قدیم قم-تهران به شرق بلوار علامه عسگری شرق و جاده قمصر و نیز راستگرد بلوار علامه عسگری شرق به باقرشهر است.
معاون شهردار تهران بیان کرد: ۹۰ درصد از پیشرفت عملیات اجرایی این تقاطع غیرهمسطح طی ۱۰ سال گذشته انجام شده بود اما بخش باقی مانده پروژه که حدود ۱۰ درصد عملیات اجرایی بوده است طی ۲ ماه گذشته به سرانجام رسید.
او یادآور شد: با گشایش بخش های آماده بهره برداری، جریان ترافیک بر طرح اصلی پروژه منطبق شده و ضمن تسهیل سفرهای برون شهری، شاهد کاهش بار ترافیک، کاهش زمان سفر و صرفهجویی در مصرف انرژی خواهیم بود.
شعبانی میزان هزینه کرد برای این پروژه را در دو فاز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد و تاکید کرد: این طرح معارض آنچنانی نداشته و نیازمند همت مدیریتی بوده است.
اواز کاهش ترافیک محدوده بهشت زهرای تهران با افتتاح این پروژه خبر داد و گفت: در ۳ جلسه ای که با مدیرعامل بهشت زهرا داشتیم، تصمیم گرفته شد تا دسترسی های ورودی و خروجی این محدوده اصلاح شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: ورودی خروجی های بهشت زهرا، متعدد و ناموزون است و کندروهای بدنه بهشت زهرا کامل نیست و در طرح جامع بهشت زهرا این ضعف ها دیده می شود.این در حالی است که باید دسترسی های داخلی بهشت زهرا هم باید اصلاح شود.
او درباره تکمیل پروژه بزرگراهی شهید رستگاری ادامه داد: تا به حال ۵۰ میلیارد برای این پروژه هزینه شده است اما چون از کمربندی تهران عبور کرده است، معارضین زیادی دارد.
شعبانی با بیان اینکه بار ترافیکی شرقی تهران را باید از بدنه شهر فاصله دهیم، یادآور شد:همچنین پروژه بزرگراهی شهید شوشتری تکمیل کننده رینگ شرقی تهران است و به ترتیب ورود خودروهای سنگین به داخل شهر کنترل میشود.
اودرباره وضعیت ترافیکی شهر تهران توضیح داد: حدود ۹۰ تقاطع بزرگراهی تهران هنوز کامل نیست و لوپ رمپ و پل ندارد و با تکمیل این پروژه های عبور و مرور و آلودگی و مصرف سوخت کنترل میشود.
پایان پیام/