عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با طرح سوالی از مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: آیا راهبران مترو از نظر سلامت جسمی و توانایی ذهنی برای هدایت قطاری که صدها مسافر را جا به جا میکند کنترل و چکاپ دورهای می شوند؟ به گزارش بلدیه نیوز؛ ناصر امانی بعد از ارائه […]
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با طرح سوالی از مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: آیا راهبران مترو از نظر سلامت جسمی و توانایی ذهنی برای هدایت قطاری که صدها مسافر را جا به جا میکند کنترل و چکاپ دورهای می شوند؟
به گزارش بلدیه نیوز؛ ناصر امانی بعد از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه درباره حادثه برخورد دو قطار با بیان این مطلب افزود: برای تبیین افکار عمومی و رسانهها چند سوال مطرح میکنم و خوب است دوستان جواب دهند. اولین سوال این است که برابر مقررات، لازم است در بازههای زمانی مشخص راهبران زحمتکش مترو از نظر سلامت جسمی و توانایی ذهنی برای هدایت قطاری که صدها مسافر را جا به جا میکند کنترل و چکاپ دورهای شوند. آیا این برنامه در حال حاضر اجرا می شود و اگر نمی شود برنامهتان برای احیا کردن مجدد این برنامه چیست؟
او ادامه داد: آیا درست است که در دوره مدیریت سابق برای تامین قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز مترو هیچ برنامهای نداشته و دوستان فقط مصرف کننده قطعات بودند و شما انبارهای خالی را تحویل گرفتهاید؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد: برنامه تداوم آموزش و ارتقای سطح مهارت راهبران مساله مهمی است. مدیرعامل مترو گفتند نیروی انسانی مازاد داریم و نیروی تخصصی نداریم. در دوره سوم و چهارم نیروهای جوان و تحصیل کرده را آموزش دادیم و خیلی از راهبران کنونی همان نیروها هستند. به نظرم می توانید از نیروهای کنونیتان برای آموزش دادن و تامین نیروی تخصصیتان استفاده کنید.
امانی بیان کرد: وقتی با این مساله حاد که با سلامت و امنیت جانی و دغدغه ذهنی مردم در ارتباط هستیم به نظر میآید شهرداری باید اولویت اولش را روی تامین بودجههای مورد نیاز شرکت بهره برداری مترو بگذارد نه حفر تونل و ریل گذاری مترو. اگر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم می توانیم همه نیازهای مترو و قطعات یدکی و انبارهایمان را تکمیل کنیم. اگر صلاح دانستید این هم در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.
پایان پیام/