لزوم افزایش همکاری بهزیستی و شهرداری

رئیس سازمان بهزیستی کشور خواستار افزایش همکاری بین سازمان تحت مدیریت خود با شهرداری تهران شد.

به گزارش بلدیه نیوز؛ علی محمد قادر با حضور در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: ۴۳ درصد از مراجعات به سازمان بهزیستی در ارتباط با کمک‌های مالی، امرار معاش و مسکن است، به همین دلیل راه‌اندازی قرارگاه آسیب‌های اجتماعی رویکردی جدید در جهت کاهش آسیب‌های پایتخت است.

او با اشاره به قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ادامه داد: در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۶ این قانون با ۳۴ ماده به تصویب رسید و از ابتدای سال ۹۷ اجرایی شد و همه دستگاه‌های دولتی مکلف به اجرای این قانون هستند. در بخش مناسب سازی نیز سازمان بهزیستی پیگیری‌های لازم را انجام داده و در حوزه توسعه محله محور با همکاری شهرداری این موضوع در دست پیگیری است.

قادری بیان کرد: کودکان کار و خیابان، معتادان متجاهر و … از مواردی هستند که باید به صورت جدی پیگیری شود. در این بخش نیز اخیرا همکاری مشترکی میان شهرداری تهران، شورای شهر و استانداری تهران در قالب راه‌اندازی قرارگاه آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده که اقدام مناسبی است و ان شالله در این دوره  امیدواریم با رویکرد جدید بتوانیم از تعداد آسیب‌های اجتماعی در پایتخت بکاهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: ۸۷ درصد از کودکان کار و خیابان را اتباع تشکیل می‌دهند و بیش از ۹۰ درصد این افراد نیز شب‌ها به خانه‌های خود باز می‌گردند و نیازی به مراکز شبانه ندارند.

او تاکید کرد: با توجه به شرایط افراد دارای معلولیت می‌توانیم فضای مناسبی را تحت عنوان شهربازی برای افراد دارای معلولیت ظرف حدود چهار سال آینده با مشارکت شهرداری تهران ایجاد کنیم.

به گفته قادری؛ شش میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سطح کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، این افراد ۰.۸ درصد جمعیت کشور که شامل زنان بدسرپرست، بی سرپرست، افراد معلول، سالمندان، ایتام و … هستند را تشکیل می دهد.

نظرات بسته شده است.