مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد :با توجه به نیاز شدید قطارهای مترو پایتخت به اورهال شدن، در نظر داریم تا با دریافت وام از بانک شهر هم دیون پیمانکاران را پرداخت کنیم و هم به بازسازی واگن های مترو بپردازیم. به گزارش بلدیه نیوز، در شرایطی که خرابی قطارهای مترو باعث اعتراضاتی از […]
مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد :با توجه به نیاز شدید قطارهای مترو پایتخت به اورهال شدن، در نظر داریم تا با دریافت وام از بانک شهر هم دیون پیمانکاران را پرداخت کنیم و هم به بازسازی واگن های مترو بپردازیم.
به گزارش بلدیه نیوز، در شرایطی که خرابی قطارهای مترو باعث اعتراضاتی از سوی شهروندان تهرانی و مسافران مترو شده بود، شهردار تهران تصمیم گرفت تا با تغییر مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو این مشکل را حل کند،این در حالی است که روزگذشته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تذکر خود به صراحت اعلام کرد وضعیت کنونی مترو تهران بیشتر از آنکه نیاز به تغییر مدیریت داشته باشد، نیاز به اورهال کردن قطارهای مترو دارد.
مدیرعامل جدید شرکت بهره برداری مترو تهران در این باره گفت: قطارهای متروی تهران نیاز به اورهال شدن دارد و ما مبنا را بر این قرار داده ایم که اطلاعات دقیق به دست آوریم که چه تعداد قطعه و چه میزان هزینه و اعتبار برای رفع این مشکل نیاز داریم بنابراین احصاء این موضوعات حائز اهمیت است و به صورت تقریبی هم از قبل آماری میانگین در این زمینه وجود دارد ولی نمیتوان به این آمار اکتفا کرد و باید آمار دقیقتری به دست آوریم تا اولویت بندی ها را در خطوط و بر همین اساس انجام دهیم.
مهدی شایسته اصل افزود: خوشبختانه در حال تهیه وام از بانک شهر با همکاری بانک مرکزی هستیم تا بتوانیم به تعهدات خود به پیمانکاران عمل کنیم و بحث اورهال قطارهای مترو را هم هر چه سریعتر انجام دهیم ما به هر حال میدانیم که منابع بانکی کشور در مضیقه است ولی انشاالله با همکاری بانک عامل و بانک مرکزی اتفاقات خوبی را در زمینه تامین اعتبار در قالب ارائه تسهیلات شاهد خواهیم بود.
او درباره برنامه ریزیی برای حل مشکلات کنونی مترو تهران بیان کرد: نخستین کار را مبنی بر تهیه گزارش حرفهای و کسب آمار دقیق اطلاعات گذاشتهایم تا بتوانیم برنامهریزی دقیق انجام دهیم.
به گفته شایسته اصل؛ دو جهت گیری کلی که مورد نظر شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک بوده بسیار حائز اهمیت است، بحث اول شرایط نوسازی ناوگان که دوستان با شرایط و موانعی که بوده زحمات زیادیی کشیده اند و الحق و الانصاف به خوبی مدیریت کرده اند. بحث دوم پیگیری نواقص تحولی و نوآورانه است که در سوابق گذشته هم دغدغه بوده است چرا که بحث جدی هوشمند سازی و استفاده از صنایع هایتک بر اساس تغییر در خدمات مترو به مردم تهران است.
او بر این باور است: باید کاری کنیم حال مردم، نشاط جامعه و افرادی که از خدمات مترو که بزرگترین شرکت خدماتی است و مستقیما با مردم در ارتباط است افزایش یابد و این امر مستلزم خوب کردن حال کارکنان و همکاران در این شرکت است. قطعا بدون منابع انسانی شاد، دغدغه مند و مردم دوست خدمت رسانی به مردم کارسختی است از شهروندان تهرانی انتظار میرود که با همه بزرگواری خود به ما کمک کنند تا در تحقق این هدف موفق شویم تا بتوانیم زمان که مهم ترین سرمایه آنها است با ارایه خدمات نوین و هوشمند حفظ و حال آنها را خوب کنیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران برای ایجاد نشاط در مترو بر این باور است: در قالب همکاری با تیمهای افکارسنجی و نظرسنجی بنا داریم که اقداماتی را جهت ارائه خدمات بهتر به مسافران انجام دهیم از جمله هدف گذاری های ما برای نشاط شهروندان و مسافران است که به طور مثال بتوانیم این نشاط را حداقل ۱۰ درصد افزایش دهیم چرا که کمبود نور و محدودیت فضای تنفسی و استفاده از ماسک برای مسافران در شهر زیر زمینی سبب آسیب روحی و خستگی آنها میشود و بنابراین با ارائه برنامههایی در جهت رفع این مشکل می توان جهت کمک به مسافران اقدام کرده ولی ابتدا برای این مسئله باید آمار دقیقی از تعداد مسافران در خطوط مختلف به دست آوریم. البته در مورد آمار مسافران بخش اعظم آن از طریق تهیه بلیت مسافران قابل احصا است.در مورد آمار مسافران برخی به ما اعلام کردند روزانه ۲ میلیون و برخی می گویند سه میلیون مسافر، عد ها متفاوت است ولی آنچه که مشخص بوده اینکه با کاهش محدودیتها در سطح شهر و افزایش سفرهای آموزشی میزان مسافران بیشتر شده است.
به اعتقاد او؛ شاخصها را میتوان در این زمینه دقیقاً مشخص کردن صدا ها و تصویرهای موجود در مترو و نور وسبب می شود که موضوع نشاط شهروندان تحت تاثیر قرار گیرد البته برای کارکنان مترو هم وضعیت به همین صورت است. در صورتی که نور مناسب نباشد و صداها بیش از اندازه باشد و تصویرها نیز در حوزه تبلیغات و بدنه مترو برای جسم و روح شهروندان آزاردهنده باشد رفع این مشکلات میتواند نشاط را برای آنها به همراه داشته باشد اما برنامههای علمی، فرهنگی و تخصصی هم در این زمینه داریم و رویکرد تیم جدید قطعاً موضوعات فرهنگی و اجتماعی است و از تیمهای خبره و کارشناس به صورت علمی در این زمینه قطعاً استفاده خواهیم کرد.
شایسته اصل درباره وضعیت دستفروشان مترو نیز بیان کرد: ما هم به موضوع فعالیت دستفروشان در متروی تهران واقف هستیم ولی باید به این نکته توجه داشت که اکنون ما به مسئله کسب و کار در مترو تهران توجه داریم و میخواهیم به این موضوع ورود کنیم البته این به این مسئله نیست که دستفروشان بتوانند آزادانه در واگنهای مترو فعالیت کنند بلکه اختصاص غرفههایی برای آنها و چینش متناسب غرفهها به عنوان راهکار اصلی است. همچنین محصولات باید متناسب برای نیاز شهروندان باشد و ما در حال احصاء و دقیق اطلاعات در این زمینه از ایستگاه ها و خطوط مختلف مترو هستیم به هر حال باید قطعاً تدابیری اندیشیده شود اینکه برخورد سلبی کنیم نه تنها مناسب نیست بلکه میتواند نتیجه معکوس هم گاهی به همراه داشته باشد بنابراین باید توجه داشت که برخوردهای قهری سبب ایجاد آسیبهای اجتماعی میشود بنابراین ما ساز و کاری را فراهم می کنیم که فضاهای خالی با ضوابط سادهتر در اختیار دستفروشان به صورت گردشی قرار گیرد و به طور کلی فعالیت دستفروشان در متروی تهران ساماندهی شود و پس از این ساماندهی ما با خاطیان برخورد میکنیم.
پایان پیام/