سازمان زیباسازی شهر تهران در جدیدترین برنامه ریزی خود، تصمیم گرفته تا بیلبوردهای تبلیغاتی خلاف شرع را از معابر شهری جمع آوری کند. در این تصمیم گیری جدید قرار است تابلوهایی که به عنوان مثال تبلیغ طلا برای مردان را انجام داده در تهران جمع آوری شود! به گزارش بلدیه نیوز؛ هر چند تا کنون […]
سازمان زیباسازی شهر تهران در جدیدترین برنامه ریزی خود، تصمیم گرفته تا بیلبوردهای تبلیغاتی خلاف شرع را از معابر شهری جمع آوری کند. در این تصمیم گیری جدید قرار است تابلوهایی که به عنوان مثال تبلیغ طلا برای مردان را انجام داده در تهران جمع آوری شود!
به گزارش بلدیه نیوز؛ هر چند تا کنون برنامه هایی که سازمان زیبا سازی در بعد تبلیغات فرهنگی در سطح شهر تهران در پیش گرفته رویه جدیدی است که به نوعی نو گرایی و ایده پردازی را در سطح تبلیغات شهری نشان می دهد، اما انتشار خبر جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی خلاف شرع در سطح شهر تهران از جمله خبرهایی است که نه تنها به یک طنز رسانه ای در شبکه های مجازی داخلی و خارجی تبدیل می شود، بلکه عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عنوان یکی از متولیان تایید محتوای تبلیغات در شهر تهران به زیر سوال می برد.
در حالی معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران از جمع آوری سازه های تبلیغاتی که بدون کسب مجوز از این سازمان اقدام به تبلیغ طلا برای مردان کرده اند، می کند که گویا تا قبل از این اقدام سازمان زیبا سازی و در دوره های گذشته مدیریت شهری محتوای بسیاری از تبلیغات محیطی بر خلاف قواعد و قوانین نظام جمهوری اسلامی و رعایت مباحث دینی و اعتقادی مردم بوده است.
صحبت بی پرده در این باره بیشتر از آنکه نگاه و نظر مردم را نسبت به تغییر رویکرد هنری و تبلیغاتی سازمان زیبا سازی در شهر تهران نشان دهد، بیشتر نگاه بسته و محدود مدیرعامل و مدیران این مجموعه را نسبت به مسائل شهری و سبک زندگی نشان می دهد.
طبیعی است شهروندان معتقد به مسائل شرعی و دینی به موضوعاتی که دین اسلام نسبت به آن تذکر داده اند، رعایت تمامی قوانین و تاکیدات دینی را انجام می دهند و نیازی نیست تا سازمان زیبا سازی آن هم در قالب یک خبر آن را به عنوان یکی از دستاوردها و اقدامات سازمان زیباسازی در رسانه ها منتشر کند.
امیر جهانگیری در این باره عنوان کرده است که با شرکت تبلیغاتی متخلف برخورد قانونی صورت گرفته است. این شرکت تبلیغاتی، طرح هایی را که مغایر با طرح های تائید شده از سوی سازمان زیباسازی برای تبلیغ یک برند طلا در سطح شهر به کاربرده بود که با آن برخورد شد.
این مدیر سازمان زیبا سازی شهر تهران با اشاره به اینکه این تبلیغات تنها در دو نقطه تهران مجوز اکران داشتند، عنوان کرد: در یکی از مجوزها تصویر مدل مرد برای تبلیغ طلا استفاده شده بود که جمع آوری شد. به هیچ عنوان زیربار مماشات با چنین مسائلی نمی رویم و گفته ایم بدون اعلام نظر سازمان زیباسازی حتی با تاییدیه ارشاد اکران صورت نگیرد.
به گفته جهانگیری؛ بعد از اینکه شرکت ها مجوز ارشاد را اخذ کنند باید محتوای تائید شده را جهت بررسی به سازمان زیباسازی ارائه دهند، چون ممکن است حتی مجوز ارشاد هم با ممیزی ما متفاوت باشد.
اما از میان صحبت های معاون تبلیغات و درآمد شهرداری تهران استنباط می شود، این است که چرا این سازمان محتوای تبلیغاتی شرکت های تبلیغاتی را به عنوان تایید نهایی جهت انتشار در تهران مورد بررسی قرار نمی دهد؟ تا اینکه بعد از اعتراض برخی از شهروندان نسبت به محتوای تبلیغ شده، اقدام به اعمال نظارت و برخورد قانونی و قهری با این مسائل می کند؟
از همه مهمتر اینکه انتشار چنین اخباری حساسیت بخش دیگری از شهروندان را بر می انگیخته می کند و باعث ایجاد موج های رسانه ای سوء و به اصطلاح خوراک رسانه ای برای رسانه های بیگانه می شود.
پایان پیام/