بهره‌برداری سالانه یک هزار کیلومتر بزرگراه در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سالانه بطور متوسط یکهزار کیلومتر بزرگراه در کشور مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش بلدیه نیوز ،خیراله خادمی با بیان اینکه در کشور در بخش توسعه زیرساخت‌ها اقدامات و پروژه‌های بسیار بزرگی در حال اجراست افزود: در بخش بزرگراه‌ها نزدیک به ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در حال اجرا داریم.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور حال اجراست، گفت: از دو مسیر به استان ایلام ریل احداث می‌شود و امیدواریم در آینده ایلام به شبکه ریلی متصل شود.

خادمی تاکید کرد: یک هزار و ۵۰ کیلومتر آزادراه در کشور در حال اجراست که نسبت به دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر آزاد راه کشور عدد قابل توجهی است و امیدواریم در سال آینده حداقل ۳۵۰ کیلومتر مسیر ریلی و حدود ۲۵۰ کیلومتر آزادراه تحویل مردم بدهیم.

وی اظهار داشت: در بحث اتصال ریلی از اندیمشک به دهلران مجری پروژه قرار گاه خاتم الانبیا است و علاوه بر بودجه که در سال جاری ۴۰۰ میلیارد ریال بود در سال آینده افزایش می‌یابد که امیدواریم با استفاده از ظرفیت تهاتر نفت و استفاده از قیر تهاتری و سایر منابع برای این پروژه، تسریع در عملیات اجرایی آن اتفاق افتد.

خادمی یادآور شد: در سال جاری ۲۳۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی کشور ابلاغ اعتبار داشته ایم که ۶۰ درصد آن محقق شده است و امیدواریم تا پایان سال بخش دیگری از این اعتبار اختصاص یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای سال آینده حدود ۲۰درصد افزایش اعتباری برای زیرساخت‌های جاده‌ای داریم و از ظرفیت‌های فروش زمین و سایر اموال وزارت راه برای توسعه زیرساخت‌ها بهره خواهیم گرفت.

خادمی نیاز کشور در بخش جاده‌ای را ۳۶ هزار کیلومتر مسیر جاده‌ای عنوان کرد که باید به بزرگراه یا آزادراه تبدیل شود.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰هزار کیلومتر بزرگراه و دو هزار ۷۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور داریم نزدیک به ۱۴ هزار کیلومتر دیگر باید بزرگراه و آزادراه در کشور احداث شود.

خادمی عنوان کرد:اگر متوسط ایجاد سالانه یکهزار کیلومتر احداث شود برای رسیدن به هدف حدود ۱۰ تا ۱۵ سال باید اعتبارات را تامین که به عدد مورد نیاز کشور برسیم.

نظرات بسته شده است.