عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران وجود انبارهای خالی از قطعات مترو و همچنین شیوه مدیریت در شرکت بهره برداری مترو را که باعث افزایش نگرانی پرسنل این مجموعه شده است را میراث شوم مدیریت شهری سابق شهر تهران دانست. به گزارش بلدیه نیوز؛ ناصر امانی در جریان قرائت گزارشی از حضور در […]
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران وجود انبارهای خالی از قطعات مترو و همچنین شیوه مدیریت در شرکت بهره برداری مترو را که باعث افزایش نگرانی پرسنل این مجموعه شده است را میراث شوم مدیریت شهری سابق شهر تهران دانست.
به گزارش بلدیه نیوز؛ ناصر امانی در جریان قرائت گزارشی از حضور در هیات تطبیق فرمانداری تهران با بیان این مطلب افزود: ما فکر میکردیم دوره قبل فقط انبارها را برای ما خالی گذاشتند اما متاسفانه به لحاظ مدیریتی در دوره قبل در شرکت بهره برداری مترو اقداماتی کردند که در حال حاضر پرسنل حالت التهاب و اضطراب دارند.
او با اشاره به جلسه هیات تطبیق فرمانداری تهران ادامه داد: سه مصوبه شورا در جلسه هیئت تطبیق بررسی شد؛ مصوبه نامگذاری که مشکلی نداشت و تایید شد. مصوبه تعارض منافع که با کلیات آن موافقت شد اما نماینده قوه قضاییه اعتقاد داشت در موضوع ارتقای پست وابستگان اعضای شورا که در صورت داشتن شرایط قانونی و احراز طبقه بندی مشاغل شهرداری تهران با نظارت شورای شهر حقشان ضایع نشود. مثلا کارمندی که ۱۰، ۱۵ سال در شهرداری خدمت کرده که یکی از بستگان اعضای شورا است اگر خواست ارتقا بگیرد حتما شرایط رعایت ضوابط احراز آن مشاغل صددرصد داشته باشد با نظارت شورا؛ چون اعلام کردند؛ شما حق این فرد را ضایع کنید میتواند با یک شکایت مصوبه شورا را در دیوان عدالت اداری نقض کند؛ اما در مورد استخدام، انتصاب مستقیم از بیرون و نداشتن شرایط مصوبه کاملا درست است و شورای شهر را برای این مصوبه تحسین کردند.
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به رد مصوبه انتقال نمایشگاه های بین المللی شهر تهران به مجموعه شهر آفتاب در هیات تطبیق فرمانداری توضیح داد: در مورد مصوبه الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه به شهر آفتاب اولا در مورد عنوان مصوبه اشکال گرفتند و گفتند شهرداری مسئول نمایشگاه نیست و لذا شما نمیتوانید شهرداری را ملزم به انتقال کنید. این نمایشگاه یک شرکت بین المللی است و مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد و شما نمیتوانید خارج از مصوبه مجلس تصمیم بگیرید و دوم درباره محتوای مصوبه هم گفتند چون شرکت بین المللی نمایشگاههای تهران وظایف و اعضای هیئت مدیرهاش به تصویب مجلس شورای اسلامی سال ۷۱ رسیده، هر تصمیمی در مورد نمایشگاه باید بگیرید حتما بایستی با هماهنگی آن شرکت باشد و لذا مصوبه را اول رد کرده بودند، بنا به توضیحاتی که بنده دادم رد نکرده و گفتند برمیگردانیم و با هماهنگی شرکت و اعضای هیئت مدیره، شورای شهر میتواند در مورد این نمایشگاه تصمیم گیری کند. این سه مصوبهای بود که در جلسه بحث شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در بخش دیگری از صجبت های خود در قالب تذکر به وضعیت شرکت بهره برداری مترو تهران اشاره کرد و یادآور شد: از روزهای اول ورود ما به شورا درباره قطار، ریل، تجهیزات مترو، لوازم یدکی و مشکلات فنی که در شرکت بهره برداری مترو وجود دارد زیاد صحبت میکنیم اما بنده معتقدم از موضوعی غفلت کردیم که مهمتر از ابزار، مسائل فنی و قطار در شرکت بوده و آن سرمایه انسانی است که اگر این افراد نباشند، انگیزه نداشته باشند و علاقمند به کارشان نباشند بهترین تجهیزات را هم بیاوریم نمیتوانیم به حالت ایدهآل و نرمالی که در شرکت بهره برداری مترو باید داشته باشیم برسیم.
رییس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران تاکید کرد: من روز شنبه از پایانه ۴ و ۵ شرکت بهره برداری مترو بازدید داشته و با تعداد زیادی از پرسنل و مدیران میانی و پایین این دو پایانه صحبت کردم و به ۱۱ مساله اساسی در حوزه سرمایه انسانی شرکت بهره برداری مترو رسیدیم که مشروحش را به شهردار تهران و کمیسیون عمران و حمل و نقل و شما تقدیم خواهم کرد. از شهرداری تهران خواهش می کنم که به مسائل نیروی انسانی در شرکت بهره برداری مترو یک توجه ویژه بند و مهندس فروزنده یک هیئت یا گروهی را به آنجا فرستاده و مأمور کند تا حرف آنها را بشنوند.
به گفته او؛ ما فکر میکردیم دوره قبل فقط انبارها را برای ما خالی گذاشتند اما متاسفانه به لحاظ مدیریتی در دوره قبل در شرکت بهره برداری مترو اقداماتی کردند که در حال حاضر پرسنل حالت التهاب و اضطراب دارند. بیشتر از این نمی توانم مساله را در اینجا توضیح دهم و خواهش میکنم حتما این را پیگیری کنید.
امانی افزود: آخرین تذکرم در مورد شعب ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها است که ما ۱۰ نفر از اعضای شورای شهر را انتخاب کردیم و در آنجا انجام وظیفه میکنند. همه ما یک تصمیم گرفتیم و گفتیم رعایت تبصره ٧ در مورد آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ الزامی است. معنای این حرف این است که هر مدیری که در آن تاریخ که این تخلف صورت گرفته باید به هیئتهای رسیدگی به تخلفات اداری شهرداری معرفی شود. در حاضر به پروندههایی رسیدگی میکنیم که بعضا مربوط به سال ۹۱ و ۹۲ و بعد تا امسال است، یعنی مدیری که سال ۹۰ شهردار ناحیه بوده و در ناحیهاش به هر دلیلی یک تخلف صورت گرفته و در حال حاضر شهردار ناحیه دیگری است را به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری معرفی میکنیم که چرا این تخلف ۱۰ سال پیش صورت گرفته است.
این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: این یعنی بیش از صدها یا هزاران نفر از مدیران شهرداری را به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری معرفی میکنیم که چرا آن زمان این تخلف صورت گرفته و آن مدیر بعدا فهمیده است. یک جو ناامنی و اضطرابی بر بدنه مدیریت شهری حاکم شده و من تماسهای مختلفی از مدیران شهرداری داشتم که گفتند نه پرونده در اختیارمان است، نه چیزی یادمان هست و نه میدانیم آن ساخت و ساز چرا صورت گرفته اما احضار شدهایم. من اصلا موافق این نیستم با کسی که تخلفش قطعی است برخورد نشود ولی میخواهم بگویم تدبیری اندیشیده شود که سر یک بی گناه را در این میان به بالای دار نبریم و کسی که ۱۰ سال پیش در حیطه مسئولیتش کاری انجام گرفته و امروز هیچ چیز در اختیار ندارد بی دفاع در اختیار هیئت رسیدگی به تخلفات اداری قرار ندهیم.
به اعتقاد امانی؛ هر تذکری که من و اعضای شورای شهر تهران میدهیم در جهت اصلاح است و قصد دیگری نداریم. من از تخلف دفاع نمیکنم،میگویم از هول حلیم در دیگ نیفتیم. برخلاف آنچه مدیر کل ماده ۱۰۰ مبنی بر اجرا شدن ۸۵ درصد آرای ماده ۱۰۰ ارائه داد، تجربه میگوید فقط ۵ درصد آرای قلع و قمع اجرا شده است. وقتی وضعیت به این صورت است نباید به عق برگشت و پرونده تلنبار کنیم.
پایان پیام/