مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران بر این باور است: سهم ناوگان اتوبوسرانی در آلودگی هوای تهران کمتر از ۲ درصد است، این در حالی است که نیمی از ناوگان اتوبوسرانی تهران گازسوز است. به گزارش بلدیه نیوز؛ محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره آلودگی ناشی از اتوبوسهای تهران با بیان این مطلب افزود: […]
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران بر این باور است: سهم ناوگان اتوبوسرانی در آلودگی هوای تهران کمتر از ۲ درصد است، این در حالی است که نیمی از ناوگان اتوبوسرانی تهران گازسوز است.
به گزارش بلدیه نیوز؛ محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره آلودگی ناشی از اتوبوسهای تهران با بیان این مطلب افزود: ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در حال حاضر از کمبود اتوبوس و عدم تأمین اتوبوسهای مورد نیاز برای خدماترسانی هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان در رنج است.
او ادامه داد: تا سال ۸۹، دولت از طریق وزارت کشور، نسبت به تحویل اتوبوس به تهران و سایر شهرها و کلانشهرهای کشور بر اساس سهم تعیین شده، اقدام میکرد اما از سال ۸۹ تا امروز، دولت سهمیهای به تهران تحویل نداده است.
این مدیر شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۱۰ سال از حمایت دولت برای تأمین ناوگان مورد نیاز تهران محروم بودهایم، بیان کرد: اخیراً و برای اولین بار، توانستیم از ظرفیتهای محدودی که برای تأمین ناوگان در بودجه دولت در قالب اوراق مشارکت پیشبینی شده بود، استفاده کنیم که البته رقم آن با توجه به میزان بالای کمبود اتوبوس، بسیار ناچیز است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه دولت، کمکهای خود به ناوگان حمل و نقل عمومی را با حمایتهای حداقلی شروع کرده که امیدواریم این کمکها روز به روز بیشتر شده و شاهد توجه ویژه دولت به این مقوله باشیم، یادآور شد: امسال، انعقاد قرارداد خرید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس را داشتیم که ۱۱۰ دستگاه آن ماه گذشته وارد ناوگان شد و ۶۵ دستگاه باقیمانده نیز به زودی وارد ناوگان میشود، ضمن اینکه تکلیف داریم تا حداقل یک قرارداد دیگر به منظور خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیز منعقد کنیم.
او در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: تا سال ۸۹، دولت از طریق وزارت کشور، نسبت به تحویل اتوبوس به تهران و سایر شهرها و کلانشهرهای کشور بر اساس سهم تعیین شده، اقدام میکرد اما از سال ۸۹ تا امروز، دولت سهمیهای به تهران تحویل نداده است.
ترفع با اشاره به اینکه ۱۰ سال از حمایت دولت برای تأمین ناوگان مورد نیاز تهران محروم بودهایم، گفت: البته اخیرا و برای اولین بار، توانستیم از ظرفیتهای محدودی که برای تأمین ناوگان در بودجه دولت در قالب اوراق مشارکت پیشبینی شده بود، استفاده کنیم که البته رقم آن با توجه به میزان بالای کمبود اتوبوس، بسیار ناچیز است.
او با اعلام اینکه دولت، کمکهای خود به ناوگان حمل و نقل عمومی را با حمایتهای حداقلی شروع کرده که امیدواریم این کمکها روز به روز بیشتر شده و شاهد توجه ویژه دولت به این مقوله باشیم، افزود: امسال، انعقاد قرارداد خرید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس را داشتیم که ۱۱۰ دستگاه آن ماه گذشته وارد ناوگان شد و ۶۵ دستگاه باقیمانده نیز به زودی وارد ناوگان میشود، ضمن اینکه تکلیف داریم تا حداقل یک قرارداد دیگر به منظور خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیز منعقد کنیم.
پایان پیام/