با توجه به انتقاداتی که درباره افزایش قیمت خودرو تاکسی از سوی شرکت های خودروسازی داخلی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خبر از مذاکرات زاکانی، شهردار تهران با وزیر سمت در خصوص کاهش قیمت تمام شده خودرو تاکسی داد. به گزارش بلدیه نیوز؛ مهدی اسماعیل بیگی با بیان این مطلب افزود: […]
با توجه به انتقاداتی که درباره افزایش قیمت خودرو تاکسی از سوی شرکت های خودروسازی داخلی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خبر از مذاکرات زاکانی، شهردار تهران با وزیر سمت در خصوص کاهش قیمت تمام شده خودرو تاکسی داد.
به گزارش بلدیه نیوز؛ مهدی اسماعیل بیگی با بیان این مطلب افزود: در صورت ثبات قیمتها، تا پایان سال ۱۵ هزار تاکسی نوسازی خواهند شد اما با تغییرات مکرر قیمت خودرو و گرههای دیگری در بخش ارائه وام به تاکسیرانها این روند با کندی مواجه شده و تحقق اهداف پیشبینی شده بعید به نظر میرسد.
او ادامه داد: در حال حاضر در ناوگان تاکسیرانی با انباشتگی ۵۰ درصدی ناوگان فرسوده بالغ بر ۴۰ هزار دستگاه مواجه هستیم و بیثباتی قیمتها یکی از عوامل اثرگذار در کندی روند نوسازی است چراکه در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ قیمت کارخانه سمند ۹۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده که در نیمه دوم به ۱۲۰ میلیون تومان رسید. پژو هم نیمه نخست سال ۹۹ قیمت ۸۸ میلیون و ۶۰۰ بوده که به ۱۰۸ میلیون تومان رسیده است؛ در ۳ ماه نخست سال جاری نیز با افزایش صورت گرفته، قیمت سمند به ۱۳۶ و پژو به ۱۲۱ میلیون تومان رسید.
این مدیر شهری بیان کرد: در حال رایزنی با وزارت صمت برای عدم افزایش قیمت تاکسیها هستیم و در تلاشیم تا تاکسیهایی که در جریان فرآیند نوسازی هستند، مشمول افزایش قیمت نشوند.
اسماعیل بیگی با بیان اینکه شهردار تهران مذاکراتی را با وزیر صنعت و معدن در راستای تثبیت قیمت تاکسیها آغاز کرده است، یادآور شد: البته در موضوع تأمین منابع مالی هم مشکلی پیش آمده بود که دو روز گذشته در جلسهای، بخش جدی از این مسئله برطرف شد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شدهاند، تصور میشود تا پایان سال حدود ۷ هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شوند و برای سال آینده برنامهریزی جدی صورت گرفته تا بتوان فاصله را تا وضعیت مطلوب کاهش داد.در تلاش هستیم تا قیمت تاکسیها دوباره افزایش نیابد اما باید منتظر بود و دید مذاکرات با وزیر صنعت و معدن نتیجه رضایت بخشی خواهد داشت یا خیر.
پایان پیام/