آفت پسیل ۳۰۰ اصله درخت زیتون کنترل می‌شود

شهردار منطقه ۹ از کنترل آفت پسیل درختان زیتون با هدف نگهداشت بهینه فضای سبز معابر شهری در غرب تهران خبر داد.

به گزارش بلدیه نیوز ، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی با اعلام این خبر گفت: آفت پسیل یا عسلک زیتون معمولا در قسمتهایی که درخت زیتون وجود دارد مشاهده می شود که به واسطه آلودگی شدید، درختان مذکور کاملا سفید می شوند.

وی افزود: در همین راستا معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ با پایش مستمر این آفت بر روی ۳۰۰ اصله درخت در خیابان های دستغیب، صفری، رعنایی، ضلع جنوبی ۴۵ متری زرند و بلوار استاد معین از هفته دوم شهریورماه انجام می‌دهد.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: با استفاده از آفت کش‌های گیاهی، عملیات کنترل این آفت انجام شده و پایش آفات بر روی درختان زیتون در روزهای آتی همچنان ادامه دارد.

همچنین؛ در شهر تهران آفت پسیل زیتون از اواخر فروردین، اردیبهشت و نیمه دوم شهریور و مهرماه ایجاد علائم می کند که کنترل آن جهت سلامت درختان مذکور ضروری است.

انتهای پیام/

نظرات بسته شده است.