وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در حال حاضر امکان بازگشایی همزمان همه دانشگاهها وجود ندارد، گفت: در زمینه بازگشایی حضوری دانشگاهها تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم. به گزارش بلدیه نیوز از خانه ملت، محمدعلی زلفیگل درباره بازگشایی حضوری دانشگاهها اظهار کرد: در این زمینه ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با […]
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در حال حاضر امکان بازگشایی همزمان همه دانشگاهها وجود ندارد، گفت: در زمینه بازگشایی حضوری دانشگاهها تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم.
به گزارش بلدیه نیوز از خانه ملت، محمدعلی زلفیگل درباره بازگشایی حضوری دانشگاهها اظهار کرد: در این زمینه ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شرایط دانشگاهها یکسان نیست، گفت: بسیاری از دانشگاهها از خوابگاههای اجارهای بهره میبردند که پس از شیوع پاندمی ویروس کرونا این خوابگاهها تغییر کاربری دادند، با توجه به این وضعیت به دانشگاهها اجازه داده شد با اولویتبندی به ترتیب از تحصیلات تکمیلی دکترا و ارشد و سپس کارشناسی، امکانات نرمافزاری و سختافزاری خود را ارزیابی و نسبت به بازگشایی حضوری دانشگاهها اقدام کنند.
زلفیگل در پاسخ به این سوال که آیا زمانی مشخص برای بازگشایی حضوری دانشگاهها نمیتوان تعیین کرد، عنوان کرد: در حال حاضر بخشی از دانشجویان ارشد و دکترا به صورت حضوری در دانشگاهها حضور مییابند که این مسئله در حال توسعه است. اما اینکه یک مرتبه بخواهیم همه دانشگاهها به صورت حضوری بازگشایی شود، امکانپذیر نخواهد بود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اولویت اصلی وزارت علوم را سلامت دانشجو عنوان کرد و گفت: در زمینه بازگشایی حضوری، دانشگاه با دانشگاه متفاوت است، برای مثال دانشگاه تربیت مدرس که فقط از دانشجویان ارشد و دکتری بهره میبرد جمعیت بیشتری را تحت پوشش آموزش حضوری دارد، لذا نمیتوان یک تصمیم قاطع برای همه دانشگاهها اتخاذ کرد.
زلفیگل همچنین درباره جلسه امروز کمیسیون آموزش، عنوان کرد: در جلسه کمیسیون آموزش، سوال خوبی درخصوص برنامههای مهارتی وزارت علوم که طبق برنامه ششم توسعه باید به آن توجه شود، طرح شد؛ البته بخشی از این برنامه را باید وزارت علوم انجام دهد و بخشی را سایر دستگاهها انجام دهند و در همین زمینه توضیحاتی در جلسه کمیسیون ارائه شد.
وی ادامه داد: مقرر شد مسئله آموزش مهارتی مورد توجه و همت بیشتر وزارت علوم قرار گیرد و ما در نظر داریم بحث آموزش مهارتی را جزو سرفصلهای اصلی خود در آینده قرار دهیم.