توقف بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز شهر تهران در دو سال اخیر، به دلیل عدم هماهنگی شهرداری تهران در گذشته برای تعویض مخازن این اتوبوس ها باعث توقف آنها در پارکینگ های سازمان اتوبوسرانی شهر تهران شده بود، اما مدیرعامل شرکت واحد اکنون خبر از انعقاد قرارداد تعویض مخزن ۱۵۰ دستگاه اتوبوس گازسوز […]
توقف بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز شهر تهران در دو سال اخیر، به دلیل عدم هماهنگی شهرداری تهران در گذشته برای تعویض مخازن این اتوبوس ها باعث توقف آنها در پارکینگ های سازمان اتوبوسرانی شهر تهران شده بود، اما مدیرعامل شرکت واحد اکنون خبر از انعقاد قرارداد تعویض مخزن ۱۵۰ دستگاه اتوبوس گازسوز تهران داده است.
به گزارش بلدیه نیوز؛ آنطور که مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران توضیح داده است: تعدادی از اتوبوس های بخش خصوصی به دلیل انقضای زمان فعالیت مخازن گاز متوقف شده بودند، اما قرارداد تعویض مخزن ۱۵۰ دستگاه اتوبوس گازسوز با یکی از شرکتهای خودروساز منعقد شد.
محمود ترفع یادآور شده است: در راستای اجرای دستور شهردار مبنی بر اینکه در یک اقدام ضربتی اتوبوس های گازسوزی که به دلیل انقضای زمان فعالیت مخازن گاز، متوقف شده اند، باید حداکثر تا پایان سال وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران شوند، اقدامات لازم صورت گرفت.
به گفته این مدیر شهری؛ با پیگیری های صورت گرفته از موسسه ملی استاندارد، وزارت صمت، کارخانه های تولید کننده مخزن گاز و کارخانه های خودرو ساز داخلی، انعقاد قرارداد تعویض مخزن ۱۵۰ دستگاه اتوبوس گاز انجام شده است و این اقدام به منظور حمایت از بخش خصوصی صورت گرفته است زیرا بخش خصوصی توان پرداخت هزینه های مربوطه را نداشته و طبیعتا اگر این حمایت ها نباشد و از چرخه فعالیت خارج شوند، باعث تجمع و تراکم مسافر در شبکه اتوبوسرانی خواهد شد.
ترفع به این مساله نیز اشاره کرد که؛ تا پایان سال قرارداد تعویض مخزن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز دیگر با کارخانههای خودروساز داخلی منعقد می شود و مرحله به مرحله این اتوبوس ها به چرخه خدمت رسانی باز می گردند.
پایان پیام/