خراب قطارهای مترو و عدم امکان سرویس دهی به موقع از یک سو و از سوی دیگر رعایت نکردن سرفاصله قطارهای مترو در روزهای اخیر با اعتراض شهروندان تهرانی نسبت به این مساله همراه بوده است. به گزارش بلدیه نیوز؛ مساله کمبود قطارهای مترو درست از زمانی شروع شد که محمدباقر قالیباف، شهردار وقت […]
خراب قطارهای مترو و عدم امکان سرویس دهی به موقع از یک سو و از سوی دیگر رعایت نکردن سرفاصله قطارهای مترو در روزهای اخیر با اعتراض شهروندان تهرانی نسبت به این مساله همراه بوده است.
به گزارش بلدیه نیوز؛ مساله کمبود قطارهای مترو درست از زمانی شروع شد که محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران در اوایل دهه ۹۰ تصمیم به توسعه خطوط مترو در تهران گرفت. هر چند ساخت تونل های مترو در این دوران بیشتر از دوره بعد از آن که به دوره اصلاحات مدیریت شهری مرسوم است، بود؛ اما از همان زمان منتقدان و کارشناسان شهری،تامین واگن های مورد نیاز خطوط در حال توسعه مترو و همچنین افتتاح شده را گوشرد می کردند.
در دوره گذشته مدیریت شهری نه تنها پیشرفت قابل ملاحظه ای در ساخت مترو به دلیل بی توجهی به تامین هزینه های مورد نیاز صورت نگرفت، بلکه مساله اورهال کردن قطارهای موجود و تامین قطار برای خطوطی که ایستگاه های آن به مرور کامل می شود، نیز به آن توجه نشد.
خرابی ناوگان ریلی داخل شهری تهران از یک سو و از سوی دیگر کمبود واگن مترو این روزها در خطوط پر مسافر مترو پایتخت با اعتراضاتی از سوی شهروندان تهرانی همراه است. خرابی های پی در پی قطارهای مترو در خطوط مختلف که در نهایت با عذرخواهی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در رسانه ها به پایان می رسد؛ موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در این باره به رسانه ها اعلام کرده است:کمبود قطارهای مترو بسیار زیاد است و سالها در دولت سابق این موضوع مورد توجه قرار نگرفت و حداقلترین فاصله به لحاظ فنی برای حرکت قطارهای مترو در نظر گرفته شده است.
علی عبدالله پور، درباره اختلال در خدمات رسانی خط ۴ مترو تهران به خبرگزاری فارس اعلام کرده است: با استفاده از قطار اورهال شدهای که داشتیم، همزمان با اختلال حرکت قطارها در خط ۴ و توقف یک قطار، قطار دیگری به محل اعزام شد و اکنون مشکل برطرف شده است
او با اشاره به آمار مسافران پایتخت از زمان فاز نخست افزایش ساعت طرح ترافیک، تاکید کرد: از ۷ تا ۱۰ درصد آمار مسافران مترو تهران همزمان با افزایش ساعت طرح ترافیک در خطوط مختلف افزایش یافته است. پیشبینی ما این است همزمان با ابتدای آذر که مجدد قرار است ساعت طرح ترافیک بیشتر افزایش یابد آمار مسافران هم بیشتر شود.
به اعتقاد عبدالله پور؛ در سالهای قبل که چنین تغییراتی را شاهد بودیم ۲۰ تا ۳۰ درصد به آمار مسافران اضافه میشد اما امسال با توجه به شرایط کرونا تحلیل ما این بوده که این موضوع به کندی پیش رود چرا که بسیاری از شهروندان به عدم استفاده از مترو و عادت کردن به سایر مدهای حرکتی سوق یافتهاند بنابراین بازگشت آنها به مترو به کندی خواهد بود.
پایان پیام/